Thursday, 14 March 2013

Najib Undur BN/UMNO menang besar?

Jika Datuk Najib Razak mengumunka berundur dari dari kerusi perdana menteri atau hanya bertamding sebagai ahli parlimen dalam pilihanraya umum ke-13, peluang BN/UMNO menang bergaya atau peluang mendapat duapertiga kerusi parlimen cukup mudah.

Namun ianya tidak ada desakkan dari TPMnya Tan Sri Muhyiddin Yassin atau pemimpin UMNO yang laian ada pengaruh. Kalau setakat Yb Zul Kulim, Incik Ibrahim, atau Incik Hasan Ali dan pemimpin kecil UMNO/BN (sebagai contoh) tidak ada sahutan kerana pengaruh mereka terlalu kecil.

Jika Muhyiddin berani dan sanggup menghadapi risiko semboyang seharus ditiup lebih awal atau sekrang agar rakyat dan penyokong UMNO/BN dapat menilai kempimpinan Najib Razak sebagai perdana menteri.

Namun Muhyiddin tidak beranai apa yang beliau seobohyang atau lakukan terhadap Pak Lah semasa menjawat perdana menteri Malaysia. Mungkin pengaruh Muhyiddin tidak kuat atau mungkin Muhyiddin bermain secara selamt hanya menunggu pemilihan UMNO atau tunggu keputusan pilihanraya umum yang ke 13.

Jika Muhyiddin tunggu keputusan PRU-13 dan menunggu pemilihan UMNO akan datang peluang Mhuyddin agak kelabu untuk menjawat kerusi perdana menteri Malaysia. Atau peluang kerusi perdana menteri tertutup rapat.

Bagi pandangn kami jika Najib Rzak melepas jawatan kerusi perdana menteri atau membuat pengumuman tidak akan berada di Sri Perdana PRU13, bertanding hanya menjadi wakil rakyat biasa. Atau Najib Razak bertanding DUN untuk kerusi menteri besar.

Peluang pakatan rakyat mungkin sukar untuk menawan Putrajaya dan mumgkim negeri negeri pakatan rakyat tumbang dan tsunamai politik akan berlaku dan memberi impak positif kepada BN/UMNO jika najib razak sanggup melakukan sedemikain.

Hanya satu soalan sanggup najib razak bertindak sedemikan?... "

Komen Anda

0 Responses to "Najib Undur BN/UMNO menang besar?"