Friday, 6 April 2012

Ular Dalam Kokpit Pesawat

Seorang juruterbang sebuah syarikat penerbangan Air Frontier menemukan ular di dalam ruangan kokpit pesawat semasa di udara. Akhirnya, juruterbang tersebut memutuskan untuk kembali mendaratkan pesawat itu di Australia.

"Juruterbangnya itu seorang yang mempunyai keperibadian tenang sehingga ular tersebut tidak terlalu membuatnya panik dan atau bahkan malah membahayakan dirinya di atas sana," ujar Pengarah Air Frontier Geoff Hunt seperti dikutip Emirates 247, Khamis (5/4/2012).

"Saat pesawat mendarat, reptilia melata itu merayap cepat keluar pesawat. Tidak ada seorang pun yang dapat menangkapnya dan juga belum sempat diketahui spsesiesnya," tambahnya.

Kejadian itu mengingatkan kita pada filem yang diterbitkan tahun 2006 dengan judul 'Snakes on a Plane' dimana seorang pilot menemukan ular di dalam pesawat.

Sesaat pesawat itu mendarat, pawang ular langsung dipanggil untuk mengatasi ular tersebut. Namun, ular tersebut hilang ketika pesawat sudah mendarat. Sementara spesies ular itu pun tidak diketahui. -okezone

Komen Anda

0 Responses to "Ular Dalam Kokpit Pesawat"