Sunday, 8 April 2012

Anifah terlibat rasuah balak Sabah?

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman didakwa diberikan lesen pembalakan lumayan secara rahsia di negeri itu, lapor laman pembocor maklumat Sarawak Report.

Laman itu mendakwa memiliki dokumen Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang siasatannya didakwa memutuskan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman secara salah mengeluarkan lesen bernilai puluhan juta ringgit kepada saudaranya itu.

Menurut laporan itu lagi, dokumen daripada sebahagian siasatan terhadap penyelewengan balak selepas agen dan penama bagi Musa, Michael Chia, ditahan kerana cuba menyeludup keluar RM16 juta keluar daripada Hong Kong pada 2008.

"Bagaimanapun, siasatan telah disekat di peringkat tertinggi dan hasilnya kekal rahsia, sehingga sekarang," lapor Sarawak Report lagi. -MK

Komen Anda

90 Responses to "Anifah terlibat rasuah balak Sabah?"
Chiko said...
9 April 2012 at 11:27

How can this be? If this is the case, I doubt the Scientific Certification Systems will ever certified two Malaysian forests with Forest Stewardship Council standards for responsible forestry, strengthening its position as the top certification bodies in Malaysia.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:28

Scientific Certification Systems has certified two Malaysian forest reserve for the Forest Stewardship Council standard forestry responsible, strengthening its position as the FSC certification bodies in Malaysia. SCS certified Ulu Segama-Malua Forest Reserve and Tangkulap-Pinangah Forest Reserve in the State of Sabah as well as managed forests under the FSC. SCS Senior Vice President Dr. Robert J.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:28

Hrubes presented Sabah Forestry Department Director, Datuk Sam Mannan, with certificate for two forest reserves in the Gala Dinner which recently concluded General Assembly of the FSC in Kota Kinabalu.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:29

This certification signifies the forest reserves continue Malaysia's leadership role in supporting responsible forestry, and FSC.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:29

Malaysia's forest resources are very valuable, and SCS proud to be associated with the responsible management of them. The certification for the Ulu Segama-Malua, and backup-Pinagah Tangkulap unique because they focus on conservation and restoration of forest areas the survey reveals an important habitat for orangutans and other endangered wildlife.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:30

According to Chief Minister Datuk Seri Musa Aman by doing the ways that sustainable logging, Sabah has been able to protect the interests of local communities dependent on forests


Chiko said...
9 April 2012 at 11:30

SCS is a leading certification body for the FSC Forest Management in Malaysia, after rated from 742 848 687 709 hectares of forest are currently registered in Malaysia.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:31

Scientific Certification Systems has been providing global leadership in third-party certification of sustainability and development, environmental auditing, testing and standards for more than 25 years.


Chiko said...
9 April 2012 at 11:31

SCS programs span a variety of industries including green building, product manufacturing, food and agriculture, forestry, retail and more.


Anonymous said...
9 April 2012 at 11:34

Isu Michael Chia sudah disiasat oleh MACC dan juga HKICAC tetapi sehingga sekarang tiada satu pun bukti yang menunjukkan keluarga Aman terlibat dalam isu tersebut.


Anonymous said...
9 April 2012 at 11:35

Bagus jugalah MACC menyiasat tuduhan ini, jika tidak terjumpa apapa, bolehlah Anifah Aman membersihkan nama beliau daripada khabar angin seperti ini.


Anonymous said...
9 April 2012 at 11:37

Michael Chia cuma mengambil kesempatan untuk membebaskan diri daripada tahanan MACC dengan menarik masuk Datuk Musa. Sepatutnya Michael Chia ditahan sahaja tanpa diberi muka.


mogunsamang said...
9 April 2012 at 11:52

Despite extensive landscape changes in the past, including the introduction of agriculture to reverse the over-dependence on timber, some 60 per cent of Sabah still remains under forest cover, State Forestry Department Director Datuk Sam Mannan said.


Becca said...
9 April 2012 at 13:55

Kenapa harus membangkitkan isu ini sedangkan,apa yang saya lihat tidak ada apa yang harus diperbincangkan lagi. Satu lagi kenapa perlu berita ini diterbitkan sedangkan belum ada yang dapat membuktikan kebenaran tuduhan ini.


Anonymous said...
9 April 2012 at 14:14

Aikk??? Isu berkaitan Datuk Musa Aman denga Michael Chia tu bukan ke dah closed. Tak kan la nak kitar semula isu.


Anonymous said...
9 April 2012 at 14:16

Pasti ada ahli2 pembangkang yang buat sabotaj. PKR tidak dapat menyelesaikan isu pasir. Pelombong haram, yang menceroboh tanah kerajaan, dipercayai menjual dari RM14 hingga RM15 untuk satu tan pasir, berbanding dengan RM17.50 hingga RM20 yang dikenakan oleh syarikat milik kerajaan negeri Kumpulan Semesta Sdn Bhd.

Salah guna kuasa untuk mendapat tender bagi syarikat sendiri..


Anonymous said...
9 April 2012 at 14:22

Semesta melombong pasir tanpa persetujuan Kumpulan Hartanah Selangor Berhad dan sebenarnya tanpa sebarang perjanjian


yo said...
9 April 2012 at 23:08

jika tiada bukti, ini hanyalah mainan politik pihak tertentu.


yo said...
9 April 2012 at 23:10

spekulasi macam ini selalu saja ditimbulkan untuk menjatuhkan seseorang.


yo said...
9 April 2012 at 23:12

mengenai isu ini, lebih baik dengar dari kedua belah pihak dulu..jangan dengar dari sebelah pihak saja.


fredoline said...
9 April 2012 at 23:34

susah juga mahu percaya ni sarawak report...


fredoline said...
9 April 2012 at 23:36

biasalah kalau dekat2 PRU...macam2 cerita keluar..


fredoline said...
9 April 2012 at 23:37

biarkan SPRM buat kerja mereka..rakyat jangan mudah terpengaruh dengan cerita2 macam ini..


fredoline said...
9 April 2012 at 23:39

seseorang tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah dalam mahkamah..


Ming said...
10 April 2012 at 07:59

Agree with fredoline, this sorta news only comes out when election is just around the corner.


Ming said...
10 April 2012 at 08:11

How did sarawak report manage to get hold of the documents in the first place??


Anonymous said...
10 April 2012 at 09:30

Datuk Seri Anifah Aman telah menjelaskan bahawa beliau tidak tahu menahu mengenai dakwaan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendapati beliau secara rasuah telah menerima lesen balak daripada abangnya yang juga ketua menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.


Anonymous said...
10 April 2012 at 09:55

Tentang kes Michael Chia yang dikaitkan dengan Musa Aman, kes tersebut telah dibuktikan bahawa Musa Aman tidak terlibat.


Anonymous said...
10 April 2012 at 10:04

Sekarang Sarawak Report menyerang Sabah pula. Memang hairan bagaimana mereka boleh memperolehi maklumat sulit dari SPRM.


headhunter said...
10 April 2012 at 10:59

Sarawak Report pernah mendedahkan dokumen SMM palsu untuk memfitnah adik perempuan Taib Mahmmud.. bila tembelang mereka terbongkar, cepat2 mereka keluarkan artikel fitnah itu.. oleh itu, tidak mustahil kali ini mereka melakukan perkara yang sama terhadap Anifah..


headhunter said...
10 April 2012 at 11:03

ferlo said...
10 April 2012 09:30

betul tu.. malah Anifah telah menafikan bahawa beliau ada disoal siasat oleh pihak SPRM.. entah bagaimana Sarawak Report memperolehi dokumen itu dari SPRM sedangkan tidak ada rekod dalam SPRM tentang kes ini memandangkan Anifah tidak ada disoal siasat berkenaan dengan kes itu??


headhunter said...
10 April 2012 at 11:12

Ming said...
10 April 2012 08:11

yup.. Sarawak Report cannot be trusted since they have an experience to remove the article from their portal when their readers has doubts in the documents revealed by them..


Anonymous said...
10 April 2012 at 12:49

kes Chia tak perlu nak dikaitkan dgn Musa Aman, ia tak ada kaitan langsung. apa bukti Musa terlibat? tiada kan.


allllll.... said...
10 April 2012 at 12:54

Sabah is one of the fastest growing states in Malaysia at present. So we can see for ourselves what is happening to Sabah, one of changes development and economic under Musa Aman and BN Government. This gives a positive indication to the Sabahab. That is why the release of a variety of issues rumors and slander that is not true about him. This because there are those that are less easy to be hard work and success made ​​by Datuk Musa Aman's. We can see their own relevance in this case. This issue is related in fact to ensure that the success obtained by Datuk Musa covered with a variety of fabricated slander.


Unknown said...
10 April 2012 at 12:56

Beginilah kehidupan sekarang. Bila sudah dekat-dekat dengan PRU13 pelbagai khabar angin mula dimainkan. Tambahan lagi pemimpin yang terbaik setakat ini sebagai Ketua Menteri Sabah iaitu Musa Aman. Jadi pasti ada orang sengaja mengaitkan beliau dengan kes Rasuah. Biarkan saja kalau cakap tidak ada bukti rasanya tidak ada guna juga.


Unknown said...
10 April 2012 at 12:56

Kita sendiri sedar yang mana antara pencegah rasuah didunia ICAC adalah pencegah rasuah yang sangat tegas dan teliti. Maka kalau benar Datuk Musa terbabit dengan kes RM16juta wang haram itu sudah lama Datuk Musa dibawa ke mahkamah. Namun ICAC tidak boleh buat sedemikian kerana mereka juga ada prosuder sendiri. Hanya keluar dari mulut Michael Chia rasanya itu bukannya bukti kukuh. Jadi tanpa ada bukti ICAC tidak dapat buat apa-apa. Maka ini menandakan yang mana Datuk Musa Aman tidak terlibat dan tidak bersalah dengan kes Michael Chia.


ByuSabah said...
10 April 2012 at 13:00

Kebolehan datuk musa dalam pengurusan dan pentadbiran membuat ada pihak yang cemburu dan cuba menjatuhkan beliau dari jawatan KM tesebut. Yang pasti itu adalah faktanya. Jadi tidak hairan dengan pelbagai isu yang dipermainkan oleh pihat tertentu yang mengaitkan Datuk Musa. Yang pasti Datuk Musa adalah pemimpin yang berjiwa rakyat dan prihatin. Mari kita terus bersama-sama menyokong usaha yang dibuat oleh beliau.

http://bayausbh.blogspot.com/2012/03/komitmen-dan-usaha-berterusan-membela.html

http://bayausbh.blogspot.com/2012/01/musa-aman-kerja-dan-tanggungjawab-lebih.html


gloria said...
10 April 2012 at 13:04

Penduduk Sabah tidak akan termakan dengan khabar angin ini. Mereka sendiri pun pernah mendengar pelbagai fitnah yang diberikan kepada Datuk Musa namun semua itu cuma fitnah semata-mata. Maka penduduk Sabah sedar yang mana ada orang yang tidak senang dengan Datuk Musa. Kita tengok saja nanti PRU13 akan datang. Semua keputusan adalah ditangan rakyat sendiri.


Kawan RPK said...
10 April 2012 at 13:07

Just wait for this Corruption link to Datuk Anifah and Datuk Musa..But for my side i thought this just a rumours form other parties to topple our leaders.

This the strategy because they don’t have more issues to link with Datuk Musa that why corruption, but all that is not true. It just rumours.


albet wong said...
10 April 2012 at 13:08

Mungkin kita perlu tahu akan peranan setiap hutan simpan yang ada di Sabah. Hutan Simpan di Sabah ada 7 Kelas. Jadi hutan tertentu dikelaskan mengikut keseuaian yang ada pada hutan simpan tersebut.

Kelas II – Hutan Komersial. Hutan yang diperuntukkan untuk pembalakan bagi membekal keperluan kayu dan lain-lain pengeluaran hasil kayu sebagai penyumbang kepada ekonomi negeri Sabah. Pembalakan dilakukan berdasarkan kepada Prinsip Pengurusan Hutan Mampan. Keluasan Hutan inimeliputi 2,550,022 hektar di 31 lokasi berlainan di seluruh Sabah.


deGia said...
10 April 2012 at 13:10

Kalau memang pun tuduhan ini benar, maka mereka akan diambil tindakan juga akhirnya. Tapi jika tiada, maka tuduhan ini hanyalah sekadar tuduhan yang mahu jatuhkan imej mereka. PRU13 kan nak dekat dah. Taktik begini sangat klise.


Anonymous said...
10 April 2012 at 13:10

Pembangkang sangat terdesak sekarang untuk mencapai hasrat menawan Putrajaya. Sabah yang sudah jadi fixed-deposit BN menjadi sasaran mereka.


surinah abas said...
10 April 2012 at 13:11

Dimana kebenaran dalam hal ini jika bukti tidak kukuh untuk mendakwa seseorang itu. Rasanya sia-sia saja usaha ini jika tidak ada bukti yang benar-benar fakta.

Sabah mempunyai hutan simpan yang dijaga sebaiknya. Jumlah kawasan hutan yang telah digazetkan dalam negeri Sabah adalah lebih kurang 3.61 juta hektar. Jadi kerajaan telah berusaha untuk memastikan hutan simpan di Sabah ini akan terus terjaga.


Anonymous said...
10 April 2012 at 13:20

Tidak hairanlah semakin kuat hasrat untuk menjatuhkan Anifah apa lagi bila isu ni muncul. Sebelum ini penduduk Kimanis menggesa supaya Anifah berundur sebagai MP Kimanis. Rakyat jangan mudah sangat terpedaya dengan hasutan pihak yang tidak bertanggungjawab dengan menggunakan tuduhan2 yang tidak sahih.


Anonymous said...
10 April 2012 at 13:21

Michael Chia itu hanya mahu ambil kesempatan dalam kesempitan untuk gunakan nama Musa Aman agar dia boleh lepaskan diri. Tiada bukti pun menunjukkan bahawa Musa Aman terlibat dalam kes Chia itu.


mogunsamang said...
10 April 2012 at 13:27

Semakin banyak taktik terdesak yang dibuat oleh pihak tertentu untuk jatuhkan imej kerajaan. Rasanya cerita ini tidak berhasil.


Abu hasan said...
11 April 2012 at 23:01

Percaya atau tidak?? Itu semua adalah penilaian kita sendiri. Namun jika kita nampak sendiri rasanya sukar untuk kita percaya bukan. Zaman sekarang ini edit-edit bukannya susah sangat.

Media...Media tidak ada mengadili seseorang itu. Ini kerana semua itu terletak ditangan mahkamah untuk membuat keputusan. Media hanya tahu memberikan berita sama ada yang buruk, yang tidak benar dan tanpa ada bukti yang benar. Itulah yang sebenarnya berlaku dengan media pembangkang sekarang yang hanya suka memberikan pelbagai isu negatif yang berkaitan dengan kerajaan.


Abli said...
12 April 2012 at 10:47

Kita seharusnya berbangga mempunya pemimpin seperti Datuk Musa Aman. Kerana beliau telah menyelamatkan Sabah dari terus dalam bankrupt. Ini kerana kita sedia tahu sebelum beliau kewangan Sabah seperti bermasalah sehinggakan juga Yayasan Sabah tidak mampu membayar kontraktor pada masa itu kerana pengurusan kewangan yang tidak cekap. Namun sekarang kita dapat lihat yang mana Sabah dalam peningkatan yang baik syarikat atau kontraktor bukan saja berjaya malahan, sehingga Sabah dikenali diantarabangsa.


Liza Albes said...
12 April 2012 at 10:49

In contrast, Musa is good in making money for Sabah through his sound ‘halatuju’ development framework that benefits every Sabahan.Musa Aman try the best to make the economy of Sabah will rise.

What can we say about Musa Aman. In contrast, Musa is good in making money for Sabah through his sound ‘halatuju’ development framework that benefits every Sabahan. Treasury was having a surplus of more than RM500 million every year after he took over CM but before that deficit of about RM3 Billion by CM before. So can we imagine how good Musa Aman manage Sabah.


welson said...
12 April 2012 at 10:52

Hello Semua,

Kita telah diumumkan yang mana ada khabar angin mengenai Datuk Anifah Aman disisat dibawah kes Rasuah pembalakkan. Khabar angin ini sebenarnya direka-reka saja. Yang terbaru Datuk Anifah Aman telah membuat penafian berhubung kenyataan ini yang mana beliau tidak pernah pun disiasat oleh SPRM. Tambahan lagi beliau terkejut dengan kenyataan tersebut.


Unknown said...
12 April 2012 at 11:00

The Statement by Datuk Musa Aman..

Sabah Chief Minister Datuk Seri PangIima Musa Hj Aman puts it on record once again that he has no business association whatsoever with an individual named Michael Chia.

"I deny all these allegations. I have no business relationship with this person," he said in a statement today.

We get the answer now that Datuk Musa no related with Micheal Chia cases


karipap2.0 said...
12 April 2012 at 11:37

bagaimana pula ketika zaman Yong Teck Lee sebagai ketua menteri Sabah.. kenapa hutan yang keluasannya 5 kali ganda lebih besar dari Singapura di berikan kepada 256 syarikat pembalakan?? kenapa tidak siasat jika wujud penyalahgunaan kuasa atau rasuah dalam pemberian lesen ini??


karipap2.0 said...
12 April 2012 at 11:42

portal yang mendedahkan Skandal ini pernah menggunakan dokumen palsu atau yang telah diubah suai untuk menjatuhkan ketua menteri Sarawak.. bila kerja kotor mereka terbongkar, dengan serta merta artikel yang mengandungi dokumen palsu itu dikeluarkan dari portal mereka.. ini menunjukkan, portal penipu ini bukannya menghidangkan maklumat kepada pembaca, sebaliknya menghidangkan pembohongan untuk kepentingan pihak tertentu..


Anonymous said...
12 April 2012 at 13:55

rakyat tidak harus mempercayai 100% apa yang dinyatakan dalam media...biarlah SPRM menjalankan tugas mereka untuk membuktikan siapakah yang sebenarnya terlibat/bersalah..


jimmy said...
12 April 2012 at 14:00

Ketua Menteri Sabah telah banyak membawa perubahan dalam membangunkan negeri Sabah, setidak-tidaknya, bagilah penghormatan kepada beliau dan bukannya mengaibkan nama beliau dalam skandal di atas..


jimmy said...
12 April 2012 at 14:07

janganlah terpengaruh dengan spekulasi yang mengatakan Musa Aman terlibat dalam isu rasuah balak Sabah ini kerana belum ada bukti kukuh yang nama beliau bersekongkol dengan mereka yang terlibat


lina said...
12 April 2012 at 14:11

saya setuju dengan yo...

" yo said...
9 April 2012 23:12

mengenai isu ini, lebih baik dengar dari kedua belah pihak dulu..jangan dengar dari sebelah pihak saja."


Anonymous said...
12 April 2012 at 14:14

hah, kan KM sendiri telah menafikan semua dakwaan-dakwaan yang dilemparkan kepada beliau...janganlah lagi menuduh sembarangan, biarlah SPRM buat siasatan mereka sendiri


Anonymous said...
12 April 2012 at 14:53

walau apapun, biarlah kebenaran ditentukan oleh mahkamah/SPRM


lina said...
12 April 2012 at 14:54

siasatan secara menyeluruh adalah perlu supaya kes ini dapat diselesaikan


jui said...
12 April 2012 at 15:01

apa yang penting, rakyat harus memberi kerjasama kepada kerajaan terutamanya di bawah pimpinan Datuk Musa Aman untuk sama-sama membangunkan negeri kita yang tercinta


lina said...
12 April 2012 at 15:09

spekulasi mengatakan KM terlibat, samada benar atau tidak, tunggu sahaja keputusan selanjutnya dari SPRM


jui said...
12 April 2012 at 15:10

apa yang penting ialah tanpa janji kerajaan harus terus komited untuk merancang dan melaksanakan pelbagai program untuk menjaga kepentingan seluruh rakyat negari ini.


law said...
12 April 2012 at 15:36

tak perlu nak percaya sangt dgn berita ini, laporan dari Sarawak Report bukan boleh percaya sangat. byk fitnah dalan laporan Sarawak report sebelum ini.


law said...
12 April 2012 at 15:37

semua ini adalah usaha pihak tertentu untuk menjatuhkan mereka berdua. Anifah dan Musa mempunyai pencapaian yang baik dalam karier mereka, padti ada pihak yang cemburu dan ingin menjatuhkan mereka.


alvin said...
12 April 2012 at 21:22

anifah telah memberikan penjelasan beliau berhubung dengan perkara ini.


alvin said...
12 April 2012 at 21:24

rakyat janganlah mudah percaya dengan khabar2 angin seperti ini..


gg said...
13 April 2012 at 00:58

isu begini dimainkan oleh golongan tidak bertanggungjawab dan terdesak.


gg said...
13 April 2012 at 01:00

isu macam gini tidak payahlah dilayan sangat..ia dimainkan hanya untuk kepentingan politik pihak tertentu saja.


Ming said...
13 April 2012 at 08:21

Anifah himself is isn't aware that he was being investigated. This surely a desperate movement from the opposition to get the people's votes.


Anonymous said...
13 April 2012 at 08:31

Even MA denies ever being involved in this matter. Sarawak report is


Ming said...
13 April 2012 at 08:33

Even MA denies ever being involved in this matter. Sarawak report are not reliable. We mustn't fully trust whatever being said by Sarawak report.


kenex said...
13 April 2012 at 13:46

parti pembangkang tidak habis-habis hendak menjatuhkan imej KM, kalau tidak ada bukti yang kukuh janganlah menyebarkan khabar angin, nanti kena saman seperti dalam kes YTL vs HS mengenai peristiwa double 6


kenex said...
13 April 2012 at 13:50

maklumlah, dua adik-beradik ini memang hebat, itu sebab ramai sangat musuh yang hendak menjatuhkan mereka..huhuhu..


edna said...
13 April 2012 at 14:04

kita harus pandai menilai, nyata sekali kepimpinan KM Sabah yang bagus telah banyak menaikkan imej negeri ini


edna said...
13 April 2012 at 14:05

takkan beliau hendak terlibat dalam rasuah yang boleh menghancurkan kepimpinan beliau


edna said...
13 April 2012 at 14:06

yang mana, sudah tentu boleh menjatuhkan maruah dan integriti beliau...


edna said...
13 April 2012 at 14:07

fikir-fikirkanlah...wahai Sabahan..


Anonymous said...
13 April 2012 at 14:12

tunjukkan bukti yang kukuh dan sahih kalau benar MA & AA dua beradik terlibat dalam skandal ini


Anonymous said...
13 April 2012 at 14:14

jikalau tidak, janganlah menfitnah mereka


Anonymous said...
13 April 2012 at 14:17

SPRM pun belum ada cukup bukti untuk mengeluarkan kenyataan bahawa kedua-dua beradik ini terlibat dalam kes rasuah balak ini


kenex said...
13 April 2012 at 14:21

Tanpa bukti kukuh, dakwaan terhadap MA dan adiknya ini hanyalah khabar angin yang bertujuan untuk menjatuhkan nama baik mereka


Anak Sabah said...
14 April 2012 at 11:25

Diharapkan kita akan melihat penghujung kes ini tidak lama lagi.


Anak Sabah said...
14 April 2012 at 11:26

Bagaimana dokumen daripada MACC boleh terjatuh ke tangan Sarawak Report? Diharapkan MACC akan menjelaskan perkara ini sama ada Sarawak Report mendapati maklumat tersebut dengan cara yang tidak sah. Ataupun ada orang dalaman MACC.


mes said...
15 April 2012 at 02:00

nampak sangat isu ini ditimbulkan untuk menyerang Anifah dan Musa.


mes said...
15 April 2012 at 02:02

namun, dilihat sokongan terhadap Musa dan Anifah tetap padu kerana tuduhan yang dimainkan semuanya tidak mempunyai bukti.


mes said...
15 April 2012 at 02:05

sebaliknya yang berlaku sekarang ini PKR di Sabah makin lemah sebab ramai ahli yang kelua parti untuk menyertai BN dan star.


Khalid said...
16 April 2012 at 11:13

Tidak tahulah sejauh mana bukti-bukti yang dikeluarkan oleh Sarawak Report itu boleh dipercayai ataupun tidak?


Khalid said...
16 April 2012 at 11:15

Perkara ini sudah lama berlaku, kenyataannya Kerajaan Sabah meletakkan perhatian yang tinggi pada usaha pelindungan hutan simpanan di Sabah dan bukan menumukan pada keuntungan daripada penjualan balak sahaja.


Khalid said...
16 April 2012 at 11:16

Sama ada Anifah ataupun Musa terlibat dalam rasuah balak ini, kita pasti akan tahu kebenaranya satu hari nanti.