Friday, 6 January 2012

Siswa tidak takut ugutan BN!

http://puteraduyong.com/blog/wp-content/uploads/2011/12/adam-adli.pngPelajar UPSI, Adam Adli menuntut supaya isu menurunkan bendera Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak, tidak dimanipulasi untuk menakut-nakutkan gerakan mahasiswa.

Menurutnya, mahasiswa masih konsisten dengan perjuangan mereka menuntut pemansuhan Ak ta Universiti dan Kolej (Auku) dan tidak akan tergugat dengan perkembangan terbaru kontroversi berkenaan


“Kita tak boleh tunggu lagi, sudah empat kali dipinda tapi ia masih lagi berterusan,” kata Adam ke tika membuat laporan berhubung ugutan di pukul oleh seorang anggota polis, di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi 23 Disember lalu.

Adam Adli turut membidas kenyataan pemimpin Pemuda Umno, Dato’ Reezal Merican Naina Me rican kerana memfitnahnya dalam akhbar Utusan Malaysia baru-baru ini.

“Beberapa hari lalu, Reezal Merican dalam Utusan mendakwa saya telah menurunkan bendera dan saya memijak bendera tersebut.

Dalam portal Utusan Online pula ditulis konon nya Adam mengoyak bendera tertera gambar Najib.

“Ini dua fitnah yang dibuat Utusan dan orangorang di belakang Utusan. Kami bukan ahli politik, jika benar anda memusuhi kami maka benarlah kami berada di jalan yang benar,” kata Adam Adli.

Sementara itu, Adam yang menerima surat panggilan ke jawatan kuasa disiplin UPSI berkata, beliau akan hadir ke pendengaran jawatankuasa universiti tersebut pada 19 Januari depan. -DD

Komen Anda

0 Responses to "Siswa tidak takut ugutan BN!"