Sunday, 8 January 2012

Isu DSAI & Imam Mahdi

http://www.selangorkini.com.my/my/wp-content/uploads/2010/12/Dr-Badrul-Amin-Baharom.jpg Pertama, saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang kononnya saya menamakan DSAI sebagai Imam Mahdi. Saya hanya membincangkan potensi DSAI untuk menyatukan Dunia Arab yang mana penyatuan itu adalah syarat penting dlm pembebasan Al-Aqsa.

Kedua, Potensi DSAI dapat dilihat dari banyak sudut:

1) Dunia Arab menerima beliau sebagai Tokoh Pemimpin Islam yang dihormati. DSAI kini adalah penasihat kepada beberapa buah Negara Arab selain menjadi sahabai baik kepada Syekh Dr Yusuf al-Qardawi (Penasihat Mesir) dan Syekh Abdul Rashid Ghannusi (Pemimpin Tunis).

2) DSAI juga diterima oleh Dunia Islam bukan Arab selain menjada sahabat baik kepada Erdogan (Pemimpin Turki) serta beberapa Pemimpin lain.

3) DSAI juga dihormati oleh Dunia Barat. Selain beliau adalah Professor Pelawat d George Town University, Washington, DSAI sering menyuarakan pendapat di pentas barat dan pendiriannya dalam banyak isu (agama, politik, ekonomi dan kemanusiaan) amat dihormati.

4) DSAI juga dihormati oleh Dunia Timur. Pendirian beliau dalam banyak isu juga sering mendapat tempat.

5) DSAI juga adalah pelopor kebangkitan Islam di Malaysia melalui wadah ABIM sejak awal 70an.

6) DSAI adalah seorang pejuang kemanusiaan yang konsisten sejak awal mudanya bila disumbat dalam ISA kerana memimpin kebangkitan Mahasiswa dalam Isu Kemiskinan di Baling.

Ketiga, saya juga menafikan tuduhan yang kononnya saya "memuja" DSAI secara keterlaluan. Saya hanya sekadar menyatakan pendapat saya tentang potensi yg ada pada beliau. Sekiranya ada pemimpin atau tokoh lain yang lebih berpotensi, SILA tampilkan...

Keempat, saya tidak pernah menyebut nama Imam Mahdi dalam mana2 ceramah saya. Adapun Hadis "Kebangkitan Islam dari Timur", ianya saya sebut hanya untuk menyatakan bahawa tidak mustahil (harus) ada orang dari belah Timur ini yang akan bangkit menyatukan ummat, dan pada masa ini yang paling berpotensi adalah DSAI.

Sekian dan Salam hormat!

Oleh Dr Badrul Amin

Komen Anda

0 Responses to "Isu DSAI & Imam Mahdi"